Lägg till eller ta bort telefonnummer ur meddelandetjänst

Systemet använder både talmeddelande och sms för att kunna informera alla med mobiltelefon eller fast telefon. Databasen hämtar telefonnummer som är knutna till de adresser i området som berörs av problemet.

Vilka telefonnummer vill du ha knutna till din adress?

Det finns möjlighet att både lägga till eller ta bort telefonnummer i databasen. Man kanske hyr sin bostad och då behöver både fastighetsägare och boende få information. Vårdare eller någon annan anhörig behöver kanske underrättas. Observera att detta system i dagsläget enbart är tillgängligt för telefonnummer som är registrerade i Sverige, Norge, Danmark eller Finland. 

Du kan även lägga till din jobbmobil, eller ta bort telefonnummer som inte behöver få meddelandet.

Det är i första hand du som har tillgång till telefonen som kan lägga till eller ta bort numret från databasen. Har du problem med att registrera eller ändra dina uppgifter, hör av dig till kommunen så hjälper vi dig. 

Gör så här för att lägga till/ta bort telefonnummer

  1. Gå till meddelandetjänst.
  2. Fyll i ditt telefonnummer och välj "Jag är inte en robot". Klicka sedan på Send Verification Code.

  3. När du fått ett sms med din personliga pinkod fyller du i den i rutan för pinkod, klicka sedan på Logga in.

  4. Fyll i uppgifterna och klicka på uppdatera nummer.

  5. Nu är det klart! Logga ut genom att klicka på Log off längst upp i högra hörnet.