Synpunkter barn- och utbildningsförvaltningen
Vänd dig i första hand till den personal som är berörd. Om du inte blir nöjd kan du prata med rektorn. Känner du dig fortfarande inte nöjd kan du kontakta utbildningschefen.
Skicka klagomål
Skulle du inte bli nöjd efter att ha pratat med personalen kan du:
- Använda formuläret nedan
- Mejla ditt klagomål till bun@habokommun.se, eller
- Posta ditt klagomål till Barn- och utbildningsförvaltningen, Box 212, 566 24 Habo
Vad händer sedan?
Om du använder formuläret eller skickar via e-post kommer du att få en bekräftelse på att vi har mottagit ditt klagomål. Därefter skickar vi det vidare till den som är ansvarig för det som ditt klagomål handlar om.
Ditt klagomål blir registrerat som en inkommen handling och är därmed offentlig.
När den ansvarige har bemött ditt klagomål kommer du att bli kontaktad. Det är då viktigt att vi har fått kontaktuppgifter av dig. Du kan välja att vara anonym men då kan vi inte ge dig återkoppling.
Hur lång tid tar det?
När ditt klagomål har tagits emot och registrerats är vår ambition att du ska få ett snabbt svar, helst inom en vecka. I semestertider kan det ta längre tid. I vissa fall kan ett klagomål vara komplicerat eller av annat skäl kräva längre tid för oss att undersöka.